Ford arată cu degetul la calitatea modelelor Tesla, spunând că „acoperișul lui Mach-E nu se desprinde”. Tesla domnină autoritar piața modelelor electrice în acest moment, fiind astfel o țintă ușoară pentru competitori.
Ford Mustang Mach-e se pregătește de lansarea comercială, așa că este momentul perfect pentru ca șeful diviziei de modele electrice Ford, Darren Palmer, să scoată în evidență problemele de calitate ale competitorilor. Iar cum în domeniul mașinilor electrice toată lumea vrea să fie Tesla, nu e greu de ghicit pe cine arată cu degetul oficialul Ford.
Într-un interviu pentru Autoblog, Darren Palmer a vorbit despre noul Mustang Mach-E, primul model electric produs de Ford. Acesta se pregătește să concureze pe o piață din ce în ce mai aglomerată, dar care este dominată acum de un singur jucător – Tesla.
În ciuda modelelor lansate pe piață în cadență de armă automată, rata de adopție a mașinilor electrice este relativ mică. Potrivit Agenției Internaționale pentru Energie (IEA), mai puțin din 3% dintre mașinile comercializate la nivel global în 2019 au fost electrice. Această realitate nu-l împiedică pe Palmer să fie optimist nu doar în ceea ce privește perspectivele electromobilității, ci și șansele Ford în acest spațiu.
„Ușile se îmbină corect, plasticele și celelalte materiale sunt asortate, spoilerele nu cad, acoperișul nu se desprinde, iar mânerele ușilor nu se blochează la temperaturi scăzute”, spune Darren Palmer în interviu, arătând cu degetul discret spre problemele de calitate ale modelelor Tesla.
Este adevărat, mulți posesori de Tesla au semnalat probleme de asamblare la mașinile lor. Într-un incident surprins de sistemul de camere al unei Tesla Model 3, spoilerul spate s-a desprins la trecerea prin apă la viteze de autostradă. Alți utilizatori s-au plâns de instabilitatea acoperișului, atât la Tesla Model X cât și la Tesla Model Y.
În ultimă instanță, succesul sau insuccesul unui model electric, după cum a demonstrat Tesla, nu depinde doar de caracteristicile mecanice și electrice ale mașinii. În ciuda problemelor de calitate, Tesla poate fi considerat un cult, iar fanii mărcii cumpără mașinile sale pentru că sunt „cool”. Orice s-ar spune despre calitate și tehnologii, mașinile Ford nu sunt tocmai „cool”, asta e clar. Mai puțin Mustang, care întâmplător este și denumirea primului model electric al Ford.